Ga naar content Ga naar navigatie

FAQ - veelgestelde vragen


 

 1. Wie kan ik contacteren als ik een vraag over mijn bestelling heb?

2. Ik ben onzeker over de leverstatus van mijn bestelling. Wat kan ik doen?

3. Waarom zijn bepaalde auto-onderdelen niet meer verkrijgbaar?

4. Hoe weet ik dat mijn online bestelling succesvol is afgerond?

5. Gelden voor online aankopen dezelfde regels als voor een gewone aankoop in de winkel?

6. Wat moet ik doen als mijn artikel defect geleverd is?

7. Is de betaling via creditcard veilig?

8. Bestaat er een garantie dat de prijzen niet omhoog gaan?

9. Wat is een "kredietwaardigheidsbeoordeling"?

10. Wat betekent IBAN?

11. Is de levering naar een afwijkend adres mogelijk?

12. Mag ik de auto-onderdelen ook zelf afhalen?

13. Wat gebeurt in het geval van een leveringsvertraging?

14. Hoe kan ik betalen?

15. Kan ik het afleverdatum wijzigen?

 

Jouw vraag staat er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

1. Wie kan ik contacteren als ik een vraag over mijn bestelling heb?

Stuur alsjeblieft een e-mail naar AutoOnderdelen-Direct@delti.com of neem telefonisch contact met ons op: 020 - 890 36 97 (ma. t./m. vr. 7-22 uur).

 

2. Ik ben onzeker over de leverstatus van mijn bestelling. Wat kan ik doen?

Nadat wij jouw bestelling hebben ontvangen, krijg je meteen een bestelbevestiging via de e-mail, waar ook jouw ordernummer te vinden is. Heb je deze mail niet ontvangen, dan stuur een e-mail naar  AutoOnderdelen-Direct@delti.com of neem telefonisch contact met ons op 020 - 890 36 97 (ma. t./m. vr. 7-22 uur). 

 

3. Waarom zijn bepaalde auto-onderdelen niet meer verkrijgbaar?

Ook wij zijn afhankelijk van onze leveranciers. Indien een leverancier leveringsvertraging oploopt, kan het zij dat wij een product op een bepaald moment niet kunnen aanbieden. Desondanks kunnen wij jouw bestelling opnemen. Zodra de producten weer beschikbaar zijn, gaan wij jou hierover informeren.

 

4. Hoe weet ik dat mijn online bestelling succesvol is afgerond?

Onmiddelijk nadat wij jouw bestelling hebben ontvangen, sturen wij jou een bestelbevestiging via de e-mail. Indien je geen bestelbevestiging hebt ontvangen, is jouw bestelling waarschijnlijk niet correct afgesloten. Probeer alsjeblieft opnieuw de bestelling te plaatsen.

 

5. Gelden voor online aankopen dezelfde regels als voor een gewone aankoop in de winkel?

AutoOnderdelen-Direct.nl is de Nederlandse onlineshop van Delticom AG, een Duits bedrijf, gevestigd in Hannover. Wij geven jou 7 dagen bedenktermijn, indien je dat tijdens jouw bestelling aangeeft. Je kunt de producten binnen 30 dagen retourneren, indien deze niet gebruikt of gemonteerd zijn. In het geval dat een artikel beschadigd of defect geleverd wordt, gelden de regels van de consumentenwetgeving. Bovendien kun je je bestelling binnen 14 dagen wettelijk herroepen.  

 

6. Wat moet ik doen als mijn artikel defect geleverd is?

Indien een artikel defect of gebrekkig wordt geleverd, kun je het product vanzelfsprekend reclameren. De garantie voor onze artikelen is 24 maanden vanaf de dag van aflevering.

Neem alsjeblieft contact op met onze klantenservice AutoOnderdelen-Direct@delti.com of via de telefoon: 020-890 36 97 (ma. t./m. vr. 7-22 uur). Je ontvangt een retourformulier. Vul dit volledig uit en stuur het getekend aan ons terug. De geretourneerde producten sturen wij aan onze producent om ze te laten controleren. Let op: stuur alsjeblieft geen artikelen naar ons kantoor in Hannover. Hier kunnen wij helaas geen pakketten aannemen. Heb je een reclamatie van een gemonteerd auto-onderdeel? Neem dan alsjeblieft contact op met jouw autogarage. 

 

7. Is de betaling via creditcard veilig?

Ja! Tenzij je onbevoegde derden toegang geeft tot je creditcard gegevens. Tegenwoordig zijn er veel handelaren die creditcard gegevens optimaal kunnen versleutelen. Een misbruik van de gegevens van jouw computer naar de ontvanger is daarom niet meer mogelijk. Onze versleuteling - SSL - Secure Socket Layer - is op dit moment de beste, die op de markt ter beschikking staat.

 

8. Bestaat er een garantie dat de prijzen niet omhoog gaan?

De prijzen op de internationale markt van auto-onderdelen zijn afhankelijk van vraag en aanbod; dagelijkse koersschommelingen bijvoorbeeld tussen Dollar en EUR hebben mede invloed op de prijzen van auto-onderdelen. Delticom streeft ernaar om jou de beste prijs te kunnen bieden. De daadwerkelijke prijs kun je op onze website zien.

 

9. Wat is een "kredietwaardigheidsbeoordeling"?

Wij controleren inkomende bestellingen om aan de hand van de ingevoerde gegevens onjuiste adresgegevens of andere problemen te ontdekken, die de snelle afhandeling van de bestelling zouden kunnen beinvloeden. Bij bestellingen met betaalmethoden waar wij de producten vóór de betaling afleveren, voeren wij ook een kredietwaardigheidscontrole door.

 

10. Wat betekent IBAN?

Da afkorting IBAN staat voor "International Bank Account Number". Het nummer bestaat uit een landcode uit twee letters "NL", een controlegetal uit twee cijfers, de bankcode en de rekeningnummer. Het voordeel van de IBAN is dat er door een uniforme opbouw van de nummers fouten snel herkend kunnen worden en betalingsvertraging wordt voorkomen.

Verschillen bestaan er tussen de papieren en de elektronische IBAN formaten. Op het papier wordt er "IBAN" bijgeschreven en de getallen in blokken opgedeelt. Elektronisch worden de getallen aan elkaar geschreven.

 

11. Is de levering naar een afwijkend adres mogelijk?

Wij leveren binnen Nederland aan het van jou gewenste adres: direkt naar jou thuis, aan een montage-partner of naar een alternatief afleveradres.

 

12. Mag ik de auto-onderdelen ook zelf afhalen?

Helaas is het afhalen van jouw bestelling niet mogelijk. De producten worden direct vanuit onze magazijnen verzonden, die op verschillende locaties te vinden zijn.

 

13. Wat gebeurt in het geval van een leveringsvertraging?

Indien een van onze leveraniers leveringsvertraging oploopt en wij de producten niet binnen het aangegeven termijn kunnen leveren, nemen wij contact met jou op en bieden jou -indien nodig- alternatieve producten aan, die direct ter beschikking staan.

 

14. Hoe kan ik betalen?

Wij kunnen jou verschillende betaalmogelijkheden aanbieden:

1. Via creditcard eenvoudig en snel betalen. Wij accepteren Visa, Eurocard/Mastercard, American Express en Diners. Jij geeft ons jouw creditcard gegevens, wij leveren de producten en boeken achteraf het bedrag van jouw creditcard af.

2. Via vooraf overboeking. Ons bankgegevens vind je op de bestelbevestiging, die wij naar jouw e-mailadres sturen. Na betalingsontvangst verzenden wij de gewenste producten.

3. Via automatisch incasso. Je geeft ons de mogelijkheid het bedrag van jouw bankrekening af te boeken. Geef hiervoor tijdens het bestelproces jouw bankgegevens aan. Je geeft ons bij deze betaalmethode de volmacht het factuurbedrag van jouw bankrekening af te boeken. Verder hoef jij niets meer te doen. Vanzelfsprekend boeken wij het bedrag pas na aflevering af. Let er alsjeblieft op dat wij soms van een Oosterijkse bankrekening afboeken. Door deze betaalmethode te kiezen geef je ook je toemstemming, dat wij bij Creditreform Boniversum GmbH, Hellersbergstr. 11, 41460 Neuss, informatie over jouw betaalgedrag opvragen.

4. Via PayPal. Eenvoudig en veilig via jouw PayPal betalen. Via PayPal kun je kiezen tussen betaling met jouw creditcard of jouw PayPal account.

 

15. Kan ik het afleverdatum wijzigen?

Indien de product al op weg naar jou zijn, is het helaas niet meer mogelijk het afleverdatum te wijzigen, want wij hebben geen invloed op de pakketdienst. Kan de pakketdienst de producten niet afleveren omdat je niet thuis bent, ontvang je een bericht met een nieuwe afleverdatum en contactgegevens van de pakketdienst.

 

Feedback